Veel gestelde vragen en reacties. Staat jou vraag er niet tussen? Mail of bel ons dan even. 

Wij hebben eigen BHV-ers.

Dat is helemaal zoals het hoort. Ieder bedrijf hoort die in dienst te hebben. Bij kleinere bedrijven komt het in de praktijk echter ook regelmatig voor dat die, bijvoorbeeld door vakantie, er niet is. Dan is het wel erg fijn dat je maar op een telefoontoets hoeft te drukken om de hulp van omringende bedrijven in te roepen. 

Hoe weten de BHV-ers waar ze moeten zijn.

Als een bedrijf alarm geeft verzendt onze 100% geautomatiseerde centrale binnen enkele seconden  berichten naar de aangesloten BHV-ers in de buurt. Vaste en mobiele telefoontoestellen worden daarbij gebeld en zodra er wordt opgenomen hoort men het adres van de locatie waar hulp nodig is. Mobiele toestellen krijgen tevens een sms met de locatie gegevens.

Kan het parkmanagement of de ondernemers vereniging dit organiseren?

Ja, dat kan. We komen graag met ze in contact. Misschien kan je ons bij ze introduceren.

Ik doe mee als .......

Ik doe mee als er …. bedrijven mee doen.” Iedereen wacht dan op elkaar en er gebeurd niets.  Daarom bieden we je de mogelijkheid je aan te melden zonder dat we kosten in rekening brengen. Pas als meerdere bedrijven zich hebben aangemeld en er voldoende BHV-ers zijn brengen we je de kosten ( € 65.- ex btw/jaar) in rekening. In de tussentijd kan je wel vast van het alarm- en waarschuwingssysteem gebruik maken.

Wat is Buurt-Alarm

Buurtalarm is een systeem waarmee bedrijven  elkaar real-time kunnen waarschuwen. Bijvoorbeeld bij verdachte personen of gevaarlijke situaties op het inustriegebied, brand, vrijkomen van een gevaarlijk stof, enz. 

Hoe werkt het? Iemand die iets wil melden pakt de telefoon, spreekt  een bericht in en verbreekt de verbinding. Direct hierna gaat bij de deelnemende bedrijven in een straal van 500 meter de telefoon over en horen zij het ingesproken bericht. Zo is iedereen direct alert.

Wij hebben een speciale app en/of Whatsapp groep op het terrein.

Apps en whatsapp groepen zijn een perfect middel om elkaar over niet urgente zaken te informeren. Vaak worden deze berichten echter pas later gelezen en komen ze ook nog wel eens vertraagd aan. Als communicatie middel in noodsituaties zijn ze daarom minder geschikt.

De communicatie in een BHV-netwerk loopt via telefoonverbindingen. Dat is het snelste en meest betrouwbare communicatiekanaal dat er is. Dat betekent ook dat zowel smartphones als vaste telefoon lijnen, die in het bedrijfsleven een belangrijke rol spelen, de alarmen kunnen verzenden en ontvangen. Tweede voordeel is dat een overgaande telefoon een hogere attentie waarde heeft dan een app-bericht.