Alarmsysteem voor wooncomplexen.

In een wooncomplex kan van alles gebeuren. Brand, vandalisme, ongeluk, hartstilstand, ongewenst bezoek, babbeltruc, enz. Natuurlijk bel je dan 112 maar die zijn er niet direct.  Snelle hulp van buren kan dan veel persoonlijk leed of materiële schade voorkomen.

Met BurenAlert in je wooncomplex regel je met een druk op een telefoontoets direct hulp van een paar buren. Daarnaast kan je met BurenAlert de andere bewoners snel ergens voor waarschuwen.      

Meer weten? Lees dan de veel gestelde vragen.

Veel gestelde vragen.

Hoe werkt het. Een stukje techniek.

Omdat BurenAlert met telefoontechniek (vast en mobiel) werkt kan iedereen mee doen.  

Je krijgt twee telefoonnummers. We noemen ze even nummer 1 en 2.

Nummer 1 gebruik je om te waarschuwen. Als je dit nummer belt kan je een bericht inspreken waarna je de verbinding verbreekt. Binnen een minuut daarna gaat bij de andere bewoners de telefoon over en horen zij het ingesproken bericht.

Nummer 2 gebruik je om te alarmeren. Direct na het bellen hiervan (je hoeft hierbij niets te zeggen) gaat bij maximaal 10 bewoners op jou verdieping of die er boven of onder de telefoon over. Bij opnemen horen zij dat jij  direct hulp nodig hebt. 

Waar kan je BurenAlert voor gebruiken?

Een paar voorbeelden

Brand; Stel er is bij iemand brand. De betreffende bewoners pakt de telefoon en spreekt in waar de brand. Binnen een minuut daarna is het hele complex op de hoogte en kunnen er zo nodig maatregelen genomen worden.

Verdacht persoon. iemand signaleert een verdacht persoon in het complex en meldt dit. Zo kunnen diefstal, vandalisme en leed door babbeltrucs voorkomen worden.

AED: in steeds mee wooncomplexen hangt een AED. Bij een hartstilstand telt iedere minuut en is het belangrijk dat de AED zo snel mogelijk ter plaatse is. BurenAlert kan daarbij helpen. Binnen een minuut weten de andere bewoners waar er hulp nodig is, kunnen de AED brengen, helpen met reanimeren, de ambulance opvangen en zorgen dat de lift direct beschikbaar is, enz.

Wij hebben een Whats-App groep in ons complex. Vervalt die?

Fantastisch, voor niet dringende zaken is dit heel handig. Maar bij calamiteiten waarbij spoed geboden is is dit wat minder geschikt.

 Bij een BurenAlert melding gaat de telefoon over. Dit heeft een grotere attentiewaarde dan een sms of app bericht en wordt dan ook sneller op gereageerd. Dit is met name ’s nachts, als whats-app veelal niet gelezen, worden een groot voordeel. Denk bijvoorbeeld aan een brandmelding. 

Omdat BurenAlert via telefoontechniek (vast en mobiel) werkt kan iedereen meedoen. 

Wat kost het en hoe regel ik het?

Als VVE, woningcorporatie sluit je een licentie voor een wooncomplex af. Die kost € 1,- per maand per woning.  Alle bewoners in het complex kunnen dan van BurenAlert gebruik maken.

Via “contact” kunt u een licentie aanvragen. Na uw aanvraag nemen wij contact met u op.  

 Contactgegevens:  Burenalert bv | Vissersdijk beneden 70, 3319 GW Dordrecht |  info@BurenAlert.nl | KVK: 33231412